Tvätt-kris

Ah det är precis vad jag har haft! För att göra en lång historia kort (fast den kommer nog bli lång ändå haha).

Jag köpte en ny jacka igår, väldigt fin och stor kandidat i "vad ska jag ha på mig imorgon när vi åker" (vi är några som ska åka till Öregrund imorgon). Jag köpte även en sallad till middag och i den salladen fanns en dressing..en mango-curry dressing. Jag dränkte min sallad i dressing och tänkte inte mer på det, TILLS imorse då jag såg att locket från dressingen hade hamnat på min nya jacka och därför bildat en stor fettfläck! Jag hade inte tid att göra nåt åt saken just då så fick lösa det när jag kom hem. Och vem ringer man när man har panik och inte vet vad man ska göra? Jo MAMMA haha. Hon rådde mig att köpa nå superkapslar och hon lugna mig även med att fläcken kommer försvinna tillslut även om den inte försvinner direkt. Jag cyklade direkt till Lutis och köpte superkapslarna och sedan så sprang (överdrift) jag till tvättstugan.

Här är fläcken

Och det här är mitt enda hopp..SUPERKAPSLARNA

Det är ungefär 10 min kvar och jag håller verkligen tummarna för att det har fungerat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0