Samma gamla visa

Om det är något som jag märkt med hur jag hanterar den här bloggen så är det nästan alltid så att ju mer jag skjuter upp att skriva ett inlägg desto längre tid tar det att skriva något alls. Jag har skjutit upp att skriva om flera saker som hände förra veckan och därför är det bara en enda stor hög av utkast just nu haha.
 
Men nu har jag tagit mig tid att sätta mig ner och äntligen skriva! Jag har hällt upp ett glas hallon & äpple juice som jag kan smutta på under tiden så jag är redo!
 
Ja i tisdags så var det ju pajfest hos Sandra och Oskar så vi kan hoppa direkt till onsdagen! På morgonen så åkte vi alla till jobbet tillsammans, eller, Oskar skjutsade mig och Sandra haha. Men det var faktiskt mysigt att åka tillsammans, alla började 07.00 nämligen. Vi möttes sedan upp igen eftersom att vi hade bestämt att vi skulle bada! Det var faktiskt förvånadsvärt varmt i vattnet! Vi köpte även varsitt wienerbröd i kiosken (vilket jag tyckte var lite udda att det ens fanns att köpa) som vi fika till kaffet. Det var superfint därute! Minns inte vad det hette dock.
 
När vi åkte hem så tog jag på mig Sandras keps och både hon och Oskar sa att jag borde börja ha keps. Det kan vara så att de var ironiska men det väljer jag att igonera i sånt fall eftersom att jag faktiskt blev sugen på att skaffa en haha.
 
På torsdagen så hängde jag med Felicia! Vi åt glass, åkte på hemligt uppdrag, åt på max och sedan så hjälpte jag henne och Dennis att packa lite inför deras flytt. Jag fick feeling för att rulla in saker i tidningspapper så ville rulla in allt men när jag började rulla in plastbunkar sa Felicia att jag inte fick det haha.
 
Efter jobbet på fredagen så skyndade jag hem för att dumpa väskan och sedan åka ner på stan igen för jag och Sandra hade bestämt biodejt och först så skulle vi äta på Tacobar! Vi beställde samma sak (oväntat haha).
 
En kycklingburritó och en corona! Burriotón var SJUKT stark dock. Vi är båda väldigt känsliga för stark mat och det BRÄNDE verkligen i halsen, munnen och på läpparna. Jag njöt av de första tuggorna men sedan så kunde jag knappt känna smak av nåt alls. Jag kunde känna att den var god iallafall haha (minus hettan alltså).
 
Vi gick sedan till Hemmakväll för att plocka på oss det bästa lösgodiset! Filmen vi såg heter Mike & Dave need wedding dates, jag tyckte den var bra! Vi ville se den nya Ghostbusters filmen också men det får bli nästa gång.
 
Vi bestämde oss sedan för att ta en öl på en uteservering. Felicia och Dennis joinade oss också och vi hade det riktigt trevligt.
 
Och sedan så blev det lördag! Hade typ den bästa lördagen tillsammans med Linn som kom hit från Gävle och sov över. När hon kom hit så tog vi en sväng på Gränby och köpte mat/alkohol inför kvällen och frukost till morgonen efter. När vi kom hem så började vi med att blåsa upp luftmadrassen. Jag har ingen pump så det tar ett tag och dessutom låter det som en trasig säckpipa när man blåser i den haha.
 
Vi började föra lite smått sen. Vi fixade oss och spelade sedan spel innan vi begav oss ut på vårat långa långa äventyr haha. Vi började på Unico där vi beställde in en plocktallrik som vi delade på. Allt var gott förutom oliverna som ingen av oss tyckte om haha.
 
Jag tog den här bilden enbart för att jag ville visa min vattenguru (Sandra) att jag var duktig och drack varannan vatten haha.
 
Lite senare under kvällen tog vi även i hand på att den 3 december så ska vi se Växjö Lakers vs Brynäs i Gavlerinken. Mitt lag vs. hennes.
 
Vi tog oss vidare till Terassen där vi blev så glada över det faktum att det fanns TVÅ toaletter på tjejernas toa.
 
Vi drack även min go to cider - Jordgubb & Lime
 
Efter Terassen så tog jag Linn till Shotluckan! Vi drack "Lilla döden" och "Fairydust". Jag betar av alla shotsen en efter en haha. Kvällen avslutades på Interpool där vi hängde med Björklinges fotbollslag haha. Eller tekniskt sett så avslutades kvällen på Max där jag njöt av varenda tugga av mina mozzarellasticks!
 
DAGEN EFTER
 
Inte alls så bakis som jag trodde att jag skulle vara. Väldigt trött och seg (men vi kom hem vid 04.00 också så inte så konstigt) men det stoppade inte oss från att ta vara på dagen! Vi tog oss ner på stan och gick runt och titta och shoppa lite. Vi tog en glasspaus innan vi gick hem igen och min var väldigt skimrande!
 
Vi hoppade sedan in i bilen och köpte pizza på Pizzabakeren! För att göra det hela ännu bättre så åkte vi ut till samma badställe som jag, Sandra och Oskar var på tidigare i veckan (kommer fortfarande inte ihåg vad det heter haha). Det innebar att jag fick använda mina nya picknickfilt också!
 
Ja det var allt jag hade att säga för stunden! Jag har redan nu ett väntande inlägg som jag ska skriva klart men det får vänta tills imorgon, nu ska jag sova! 
 
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0