Ibland har man tur

God Kväll!
 
Jag sitter i skolan och jobbar på morgondagens litteratur uppgift! Vi ska läsa en massa dikter och analysera dom..jag HATAR att analysera dikter haha. Men att sitta tyst och undvika frågor funkar inte med den lärare vi har nu så jag måste göra uppgifterna vare sig jag vill det eller inte. Det är som att han kan lukta sig till dom som ABSOLUT inte vill svara och då såklart ber dom att svara på en fråga. Jag hade hursom en himla tur med boken som vi behövde! Jag antog att jag kunde hitta alla dikter via internet (istället för att köpa en ganska dyr bok liksom) men icke. Så jag fick lite panik eftersom att vi har föreläsningen/seminariet ganska tidigt på morgonen så jag skulle inte hinna köpa den och göra uppgifterna innan. Som tur var så hade inte biblioteket här stängt än så gick in och frågade om dom hade den inne och det hade dom! Nästa "problem" var att jag inte fick ta ut den från biblioteket om jag inte hade ett lånekort (vilket jag inte hade) men hon sa att det gick fort att fixa så jag fick både kortet och boken nästan direkt. Ibland så har jag verkligen tur. Hade jag inte fått tag på boken så vet jag inte vad jag hade gjort haha.
 
På tal om något helt annat så la jag ut den här bilden på instagram tidigare idag. Det är en väldigt lång växt som hänger ner från våningen över och som jag skrev på insta så har jag lust att rycka lite i den varje gång jag går förbi haha. Det skulle nog sluta med att jag river ner och förstör något så jag ska nog undvika det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0