Vi vann inte..

Ja som ni förmodligen redan har förstått så vann vi INTE pubquizet igår. Vi hade nog aldrig en riktig chans heller haha. Men i vårat försvar så satt vi längst bort längst in i hörnet så det var ganska svårt att höra vad han sa ibland. Men som jag sa igår så tycker jag fortfarande att det svinkul!
 
Quizet bestod iallafall utav tre delar. Först så var det en massa bilder som vi helt enkelt skulle skriva vem/vad det var på. Sedan så var det en musikdel och sist en "general knowledge" del. Väldigt roliga och varierande frågor måste jag säga!
Det var pauser mellan varje del och då skulle man byta sitt papper med ett annat lag (alltså för rättning). Jag måste säga att dem som rättade våra svar var VÄLDIGT generösa med poängen haha. Bild nummer 17 (killen med orange hår) visste jag var från Futurama, men istället för "Fry" (som han heter) sa jag "Finn". Vi hade skrivit Futurama i parantes efter namnet så trots att namnet var fel fick vi ändå en halv poäng för att vi visste vilken serie han var ifrån haha. 
 
Det var en väldigt kul kväll! Det behöver inte alltid vara "nattklubb" liksom . Lite öl med sköna människor (och quiz) är hur underbart som helst! Finns det någon "quizklubb" här i Uppsala vill jag joina haha.
 
Jag blev dock lite "ledsen" när jag gick in på toa och blev påmind om hur mycket de har gjort om sedan gymnasiet. Vi var flera som hängde på Williams ganska ofta och då var det dels mycket mysigare i allmänhet, men inne på toan så var det en STOR spegel med olika skor fastlimmade runt om haha. 
 
I det här hörnet så stod det också en jättefin (och skön) fåtölj som man kunde chilla i om man följde med en kompis in på toan haha.
 
Så det var verkligen en nostalgitrip..fast en deppig en haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0