Lavanda Glass

Min dag började med ett seminarium i Språkvetenskap, inte så kul..
När det var slut så träffade jag Sandra (mycket roligare haha) och vi gick till en second hand som ligger vid mig. Sedan så fick vi för oss att gå till en annan som ligger en bit bort, men det var så fint väder just då så det var bara skönt att ta en promenad! Där hittade jag en JÄTTEFIN halsduk (fotar förmodligen senare) och ännu ett ölglas till pappa haha. Sedan så gick vi till ett café som ligger på övfre slottsgatan, Lavanda heter det och dom har lätt Uppsalas GODASTE glass!! Jätteroliga smaker och dom gör allt själva.

Jag tog Nutella, Passionsfrukt och Lingon. Lingon var liiiite sur men ändå intressant att prova! Nutellaglassen var ju ingen överraskning att den var huuur god som helst haha.

Nästa gång (och det kommer garanterat att bli fler gånger) så vill jag testa mango och..det var någon mer smak som jag tyckte lät god men som jag inte minns vilken det var nu.

Vi blev sugna på kaffe efter glassen så vi gick ner till stan och köpte varsin kopp. Vi gick sedan hem till Sandra där vi spelade Skip-bo, kollade en massa gamla barnprogram (asså verkligen old school) och lyssnade på alla låtar från Pitch Perfect och Pitch Perfect 2 haha.

Jag är hemma nu och ska försöka somna snabbt för imorgon ska jag upp tidigt och tvätta..kuuuul.

God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0