Oförtjänt kaffepaus

Hej!

Den här måndagen har helt och hållet bestått av prokrastinering! Jag har en bok som ska läsas ut tills imorgon på litteraturen men jag är ju en sådan person som inte alls gillar det här "måste". Jag "måste" läsa ut den inom en viss tid, jag "måste" anteckna vissa saker som sedan ska diskuteras (istället för att bara njuta av boken liksom) och jag "måste" tolka den på ett visst sätt för att läraren säger så. Inte ett fan av det systemet med andra ord haha.
 
Jag tog iallafall en ganska oförtjänad paus för någon timme sedan och träffade Felicia lite snabbt på stan för att dricka kaffe. Vi gick till Subway och köpte kaffe+en kaka innan vi satte oss nere vid ån. Trots att det var lite kyligt så var det ändå mysigt!
 
Medans vi satt där så visade jag henne en bok (bilden alltså, jag köpte den inte haha) som jag hittade när jag och Ida var in på The English Bookshop i lördags. Perfekt julklapp till någon som känner att de har tappat julkänslan haha (och som gillar katter).
 
Ida skulle på födelsedagsfest senare på kvällen så vi umgicks under dagen. Tog en sväng på stan och åt lunch/fikade innan vi gick hem till mig där hon fixade sig. Vi ses ju inte så ofta längre så det var kul med ett litet spontanbesök!
 
Nä nu ska jag väl försöka läsa ut den där förbannade boken..
Den här litteraturkursen har verkligen förstört det roliga med att läsa för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0