Bean Boozled

Hej tjena halloj
 
Jag var tvungen att ta en liten paus från mitt sista minuten skrivande (what else is new). Kan därför berätta om helgen lite snabbt! I fredags så träffades jag, Sandra, Felicia och Dennis för lite häng. Vi satt ganska länge i parken utanför Felicia och Dennis och spelade spel, bland annat det här:
 
Jag fick en väldigt suddig bild av själva bönorna (typiskt) men här är dem! Två sorter av varje och samma färg på dem. Man kan därför antingen få en god eller äcklig böna! Vi körde att förlorarna i ett frågespel var tvungna att ta en varsin böna (av samma färg) och se vem som fick den äckliga och vem som fick den goda! Jag fick bara köra två gånger (alltså var jag bra på att svara rätt hehe) och båda gångerna fick jag goda. Kommer inte ihåg exakt vilka smaker det var men båda smakade som Bamse´s tandkräm från när jag var liten haha.
 
Ja och här är gänget!
 
Vi gick sedan och åt på en resturang i närheten som heter Arom där vi alla både åt och drack exakt samma sak haha. Det var en VÄLDIGT god hamburgare iallafall!
 
Sedan så har jag inga fler bilder men vi drog hem till Felicia och Dennis igen efter det och spelade och hängde lite mer innan vi drog en kompis till dem som vi snabbt åkte ifrån igen eftersom att de som redan var där skulle dra precis när vi kom haha. Det slutade iallafall med att jag och Sandra själva åkte ner på stan och drack en halv öl var, vi mötte upp med Oskar och hängde som coola kids vid cykelstället en stund innan vi åkte hem. I det stora hela så var det en väldigt kul kväll iallafall haha.
 
I lördags så gjorde jag verkligen ingenting..ELLER JO. Jag lånade de två första säsongerna av Downtown Abbey på biblioteket och kollade på det hela dagen. Jag ÄLSKAR det. Jag har sett nåt avsnitt då och då men har aldrig riktigt följt det (förs än nu). Jag kan dessutom se det som research eftersom att min literatur uppgift som jag skriver på just nu faktiskt utspelas under den tidsperioden och tar upp frågor som var relevanta då haha.
 
Anyway, jag orkade inte laga någon mat under min lat-lördag så jag köpte en färdigrätt som var lätt att värma i micron bara. Jag hittade den här som jag inte har testat förut, det skulle vara citrongräs i också vilket jag tycker är svingott så det var en riktig vinnare! Det kändes nästan som att jag var med i en amerikansk serie där dem alltid äter kinamat med pinnar direkt ur en sådan där förpackning haha.
 
Igår så hade jag mest ångest över allt skolarbete som jag måste göra men som jag samtidigt inte alls har någon lust att ens tänka på. Jag vet att jag skrev förut om hur less jag var på skolan och det har inte ändrats. Jag vet inte varför det har ändrats nu, förra terminen tyckte jag att det var hur kul som helst men nu är det BARA jobbigt och ångestframkallande. Haft samma känsla idag men har ändå tagit mig i kragen och ska göra skiten nu. En uppsats kommer att bli "sen" men så får det bli. Jag måste ta en sak i taget annars kommer jag bara släppa allt och då blir det bara värre.
 
Så ja, nu måste jag återgå till skrivandet, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0