Snabbmat

Har just haft ett seminarie i Samhällekursen där vi diskuterade en bok som handlar som snabbmatsindustrin i USA (historia och allt runtomkring den liksom), mycket som jag inte hade någon aning om!

Hursom så började vi i min grupp prata om vad vi gillade mest - Max, Burger King eller Mcdonalds (vi spårade ur ganska ofta från ämnet, vi började bland annat prata om alla leksaker man brukade få också haha). Jag är 100% en Maxbrud, men Felix sa att han föredrog Clock (trots att dom hade gått i konkurs). Alla i gruppen undrade vad det var för ingen hade hört talas om det förr haha. Vi frågade hela klassen och det var EN till som hade hört talas om Clock. Båda är över 25 år så vet inte om vi yngre missade det precis. Jag och Sean googlade iallafall och fick upp en bild men vi kände fortfarande inte igen det. Någon av er som gör det?

När jag för övrigt läste att Bamse var deras maskot (??) kände jag bara att jag som liten hade tyckt det vore underbart haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0