Touch

Imorse så hade jag ett 2 timmar långt seminarium i en datasal..
Vi skulle lära oss att använda Corpus (varför vi får göra det först nu kan jag inte förstå haha) och lite andra databaser. De första fem minutrarna var jag helt besatt av det faktum att det var "touchskärm" på datorn haha. Både jag och Matilda tappade sedan snabbt intresset, dels för att det krånglade och dels för att det var/är så tråkigt.
När läraren haft sin genomgång och vi fick jobba själva så spelade vi harpan istället (men ibland så gjorde vi faktiskt lite nytta också).
Efter seminariet så var tanken att jag skulle gå till Carolina för att läsa nästa bok till samhällskursen..men den var redan utlånad (såklart!). Som tur är så har jag seminariet ganska sent imorgon så ska dit imorgon när de öppnar istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0