Pre-final draft

Idag är den första dagen på länge som jag känner att jag har haft en riktigt bra pluggdag! Jag åkte till skolan ganska tidigt och skrev min pre-final draft i lingvistik. Nu är det bara ETT draft till innan jag är helt klar! Har hållit på med den där uppsatsen i snart två månader nu och hela gruppen är less haha. En viktig del i uppsatsen är att vi ska visa data från diverse corpus, jag vet knappt själv vad det är så vet inte hur jag ska förklara, men kortfattat så är det en ENORM databas där man kan söka på ord och se hur de används helt enkelt. Hursom så kan man bara använda databasen ett visst antal gånger innan man måste registrera sig, vilket jag hade gjort när jag skulle skriva draften innan det här, men jag kunde inte komma ihåg lösenordet så var tvungen att be dem skicka ett mail. När jag läste mailet började jag nästan skratta rakt ut när jag såg vad jag hade skrivit som lösenord sist (jag var uppenbarligen arg haha).
Jag fick iallafall ihop mina angivna ord (nästan iallafall) och fick iväg det PRECIS innan deadline (våran deadline var 17.00 och jag skickade in den 16.59 haha).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0