Blodpudding in my <3

När jag skulle göra middag idag så blev jag från ingenstans sjukt sugen på blodpudding! Inte ens tänkt på blodpudding (inte för att jag brukar göra det) på hur länge som helst. Jag hade redan börjat koka potatis dock så ska köpa allt som behövs tills imorgon istället! Älskar blodpudding men när jag och mina syskon fortfarande bodde hemma så åt vi det ganska sällan, det är nämligen bara jag och pappa som tycker om blodpudding i vår familj haha. Därför åt vi det varje gång det bara var han och jag hemma!
 
En perfekt blodpudding för mig ska vara mjuk i mitten och lite hårdare i kanten och till ska det vara:
Bacon
Lingonsylt
Eventuellt rivna morötter/äpplen
Ett glas kall mjölk
 
Jag vet att vissa brukar ha keso till också..men det känns bara konstigt. Jag har inte testat det själv dock så det kanske är jättegott haha. Men ni vet ju hur jag är, testar sällan nya saker när det gäller mat.

Kommentarer
Postat av: Guben

du dricker mjölk till blodmat så tar inte kroppen upp järnet! Det ultimata är vatten eller apelsinjuice

Svar: Ugh "blodmat" haha
Ellinor Engström

2015-11-25 @ 10:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0