Några dagar i Gävle

Heeeeej

Jag befinner mig på Upptåget igen och den här gången ska jag åka hem till mitt älskade Uppsala! Det är först när man åker bort som man inser hur mycket man älskar att bo i en stad haha.

Det har väl inte hänt så jättemycket sedan jag skrev sist. På fredagen gick jag och Linn på "pub-runda". Jag smakade en ny (för mig) cider som visade sig vara en STOR besvikelse. Den smakade väldigt svagt blandad saft..jo det är nog den enda rätta beskrivningen haha.

Tack och lov så var resten av vårat dryckintag mycket godare! Jag drack bland annat en svingod jordgubbsdrink! Vårat sista stopp på "pub-rundan" blev mycket lyckat! Det började inte så bra dock haha. Det fanns inga lediga bord på uteserveringen när vi kom så vi satte oss vid fönstret så att vi kunde se när något blev ledigt. Problemet var bara att nästan alla andra gjorde samma sak och det var alltid någon som var snabbare än oss! Tillslut så lyckades vi få ett bord men vi satt inte där länge alls i slutändan för jag hade träffat på några av tjejerna som jag jobbade med på Carina Städ. Det var verkligen jättekul att träffa dem igen och vi satt vid deras bord resten av kvällen. Det var nästan lite läskigt hur många det visade sig hade någon slags "relation" till alla vid bordet (som man inte kände sedan innan liksom). Linn hade haft praktik med någon kille som hade gått i samma klass som en annan tjej som i sin tur..ah ni fattar haha.

Som alla andra i Gävle avslutade vi utekvällen med cheeseburgare från Donken. Klockan var strax efter 03.00 när vi åt och ändå så var det så ljust (och varmt) ute!

När vi ätit klart och sagt hejdå cyklade jag hem. Det var verkligen något fridfullt över att cykla hem vid den tiden när det var alldeles tyst ute och himlen var nästan helt rosa!

Dagen efter så åkte jag och mamma och hämtade Staffan på stationen! Jag kände mig som en paparazzi när jag satt i bilen och smygfotade haha.

Resten av dagen blev väldigt chill. Jag och mamma åkte ut till Valbo en snabbis och jag fick ett par riktigt fina shorts! (jag ska visa er senare). Igår var vi också bara hemma. Vi såg några filmer, käkade tacos och ja umgicks bara haha.

Nu är jag som sagt på väg till Uppsala igen och jag ska nästan direkt hem till Sandra (oväntat va haha). Jag är VÄLDIGT exalterad inför imorgon också för då fyller Sandra år!! Jag tror ibland att jag har längtat mer till hennes födelsedag än vad hon själv gör haha. Men det är ju så kul att ge presenter!!

Hursom, nu ska jag ta en snabb power nap, see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0