pride..

God tisdagskväll på er! Jag orkar inte gå igenom dagens bravader utan jag tänker tipsa er om en film istället. Jag kan ju inte lämna er i sticket utan något att läsa bara för att jag är lat haha.
 
Så till filmen, jag såg den själv idag faktiskt men jag har velat se den ända sedan jag såg trailen rulla på Sf när jag städade där under lovet. Filmen heter Pride, jag tycker att den är svinbra och kan verkligen rekommendera den!
 
Så här beskriver Wikipedia handlingen:
 
Based on a true story, the film depicts a group of lesbian and gay activists who raised money to help families affected by the British miners' strike in 1984, at the outset of what would become the Lesbians and Gays Support the Minerscampaign.
 
Jag skulle nog påstå att den går under kategorin "feel good" film, så om man gillar den typen av filmer kommer man nog att gilla den här också. En av mina favorit skådespelare är med i den dessutom, Joseph Gilgun (han har bl.a varit med i "This is England" och världens bästa tv-serie "Misfits" innan). Letade fram en scen på youtube där han är med, det är en scen ganska precis i början av filmen och man får redan där den där "feel good" känslan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0