blodgivare..

Hej mina kära läsare!
 
Trots att jag har haft TVÅ väldigt viktiga föreläsningar idag, går det inte ens att jämföra med det superviktiga jag gjorde efter föreläsningarna. *dramatisk paus* Jag har varit och donerat blod!
 
Jag måste erkänna att jag var lite nervös precis innan jag skulle gå in, men det hela gick väldigt smidigt! Jag fick äntligen reda på vad jag har för blodgrupp också haha. Som ni ser på bilden så fick jag med mig en broschyr, järntabletter som man kunde få diarré eller bli hård i magen av (jag hoppas på att slippa båda) och till sist en liten pin. Det enda "dåliga" var att det hela gick lite för fort tyckte han som "tog hand om" mig. De vill helst att det ska ta runt 8 minuter att fylla den där "påsen" men för mig tog det lite under 6 minuter, men eftersom att jag inte kände mig konstig eller nåt sa han att det inte gjorde så mycket haha. Jag har snabb-rinnande blod helt enkelt. När jag var klar fick jag stanna kvar en stund och käka en macka och dricka nåt saftliknande, jag vet inte riktigt vad det var men gott var det iallafall haha. Nu är det bara att vänta ett par månader tills nästa kallelse kommer, då är det bara att göra om det hela igen!
 
Om det är någon av er som är sugna på att själva bli blodgivare (eller bara vill veta lite mer om det) kan ni klicka HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0