Blodplättar

Nämen hejsan!
 
Vad gör jag uppe så här tidigt kanske ni undrar? Jo det är så att jag har tagit på mig ännu en vecka med jobb medans mamma och pappa är borta (och jag passar katterna). Det är verkligen en full vecka också, jag har Sf den här helgen och sedan "vanligt" jobb i veckan för att avsluta med ännu en Sf helg (jag kommer att sova läääänge på måndag).
 
Så här pepp var jag igår imorse på jobb när jag väntade på de andra haha.
 
Jag måste bara berätta innan jag åker att i torsdags så blev jag bjuden på middag hemma hos Sandra med henne och Elin. Vi åt blodplättar och när jag skulle berätta det för den nyinflyttade korridoraren (som pratar engelska) blev det lite akward haha. Han frågade vad vi skulle äta och den enda (och rätta visade det sig) översättningen jag kunde komma på var "blood pancakes". Jag förstår att han tittade väldigt oförstående på mig haha.
 
Här har vi plättarna! Vi hade bacon och lingonsylt till också och jag hävdar fortfarande att det smakar som platt blodpudding (det luktar annorlunda dock).
 
Nä nu måste jag borsta tänderna och cykla iväg till Sf, see ya soon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0