lektioner..

Hali halo. För att hoppa rakt in i det hela så började jag ju min nya kurs idag! Som jag skrev igår så är det "Grammatik för språkteknologer". Jag hade två lektioner idag till och med faktiskt, det var ett litet lunchuppehåll mellan så jag gick hem käkade (skönt att bo så nära haha). Fredrika och Abraham höll också på att göra mat när jag kom hem så vi satt alla tre och åt sedan, väldigt trevligt!
 
För att gå tillbaka till själva kursen så känns det här mycket bättre än vad Latin gjorde, alla verkar vara på mer eller mindre samma nivå. Under andra lektionen så fick jag lite panik när jag inte fattade, men blev lugn igen när vi fick rast och så fort läraren hade gått sa en av mina fellow kursare "Är det bara jag som inte fattar ett skit!?" (thank god haha).
Jag försökte att fota av en av förklaringarna som läraren gjorde, men det var alltid ett huvud ivägen haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0