loppisar..

Idag har vi minsann varit runt på en hel del olika ställen!
 
Vi började ute på den där stora loppisen som jag säkert berättat om varje gång vi varit här. Vi trodde att den öppnade 11.00 så vi åkte lite senare, vi kom dit runt 12.16 men då visade det sig att dom öppnat 12.00 idag och det var redan fullt med folk.
Det är nästan för mycket för mig för att jag ska kunna gå runt och titta i lugn och ro. Det är alltid någon bakom en som ska förbi eller som ska titta på samma sak!
Det fanns iallafall en hel del kul att titta på, som här där man kunde välja och vraka som man ville med koppar och fat.
En soffa för alla katt-lovers
Jag hittade en annan soffa som jag faktiskt tyckte om, jag skulle nog måla om den dock. Synd bara att den var så dyr, vet inte varför men det mesta är det lite överpris på tyvärr.
Nästa stopp blev på en en loppis/café/trädgård/handelsbod.
Jag hittade en superfin plåtburk som jag blev kär i direkt! Men den kostade 320kr (!?) så fick snällt lägga tillbaka den.
Något morbid att ha hemma?
Vi passade även på att fika när vi var där och jag tog en jättegod smålandskringla!
Dom här hängde inne i trädgården, det satt en skylt brevid som det stod "Bikinimode 2014" på. Jag skulle inte vilja ha dom där på stranden..
Den tredje lite större loppisen som vi var på var i en stor lada. Det fanns jättemycket grejer där, tyvärr så var det antingen för slitet/dyrt eller stort för mig så hittade inget där heller.
På övervåningen hittade jag en sådan där 3D grej! Det var riktigt nostalgi för hade en sådan när jag var liten haha. Jag minns att jag bland annat hade "Alladin" och "Den lilla sjöjungfrun".
Det fanns ett "tält" på baksidan också och där hittade jag ännu en soffa som jag gillade ÄNNU mer. Den kostade bara 100kr så det var riktigt bittert att vi inte kan ta med den för den hade varit perfekt hemma hos mig!
 
Ja jag köpte som sagt inget i slutändan men det har varit kul att titta på allt ändå och jag har blivit mer inspirerad när det gäller inredning iallafall.

Kommentarer
Postat av: gaoben i staouben *gotländsk uttal*

Jag har ju en sådär burk, det är ju den jag har värmeljus I! Är den så dyr?!

Svar: Just ja! Ja här nere verkar det som det iallafall haha
Ällinore

2014-07-21 @ 02:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0