london - torsdag..

Ello mates! Jag är som ni ser tillbaka från London, jag har varit hemma några timmar men har inte orkat ta itu med det här förs än nu haha. Vi har iallafall haft the best time ever!!
 
Det hela började på Arlanda (eftersom att vi träffades där), dimman såg lite oroväckande ut precis innan vi skulle lyfta men jag släppte det ganska snabbt haha.
 
När vi kom över molnen så var det en jättefin himmel!
 
När vi landat på Heathrow och skulle hämta ut väskorna så gick vi på ett sådant där rullband som gör att man kan gå jättesnabbt! Ni ser ju själva, kameran hann inte med ens haha.
 
I en blombutik i närheten av vårat hotell fanns det supersnygga glittriga "jul-djur-saker". Det fanns också guldiga rådjur!
 
Vi hade pratat innan om hur låg min standard och krav på hotell var så nästan allting gjorde mig exalterad på det här hotellet haha. Wifi, handukar i badrummet (ett badrum i samma rum till och med), tv, vattenkokare, frukostbuffé osv.
 
Vi dumpade i princip väskorna på rummet och tog oss sedan till Hyde Park där det just nu finns något som heter "Winter Wonderland".
 
När vi gick runt och tittade fick vi syn på en..KARUSELLBAR. Allting snurrar och borden/stolarna är liksom olika karusellfigurer haha.
 
Middagen för dagen fick bli fish&chips, saknade vinägersmaken dock.
 
Vi köpte även "mulled wine" som är Englands version av våran glögg typ. "Problemet" var bara att det var som våran alkoholglögg..STARK alkoholglögg, så jag gjorde grimarser för varje klunk haha (det roade Elisabeth iallafall).
 
När vi kom hem ett x antal timmar senare köpte vi snacks i receptionen (eftersom allt annat var stängt), låg i sängen och kollade på tv! Den där telefonen ringde förresten just när vi kommit upp på rummet men ingen av oss ville eller vågade svara haha.
 
Slut på dag ett, scrolla för nästa dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0