utflykt till ockelbo..

Hej på er! Jag bestämde mig ganska spontant för åka till Gävle igår en sista gång innan skolan börjar, eftersom det inte kommer bli lika ofta efter det.

Det första vi gjorde idag var att åka till en loppis i Bergby. Det var en från mammas jobb som hade den och han hade skrivit fel adress först, så vi åkte sakta sakta förbi någon annans hus typ 3 gånger innan vi hamna rätt haha. Mamma hittade en jättefin stol som hon ska ha i hallen, den ska målas och kläs om bara. Vi åkte efter det vidare mot Ockelbo! Jag ville bland annat besöka farmor och farfars grav och vi tänkte att vi skulle fika lite också.
Första stoppet blev alltså graven. Jag har tydligen varit där en gång tidigare men det minns jag inte (jag var liten alltså). Det kändes lite konstigt att sitta där men det kändes samtidigt bra. Jag blev lugn liksom, jag "pratade" lite med dom och lovade att jag skulle komma tillbaka snart igen.
Vi åkte till Rönnåsen efter det för att fika, superfin utsikt!
Vi åt svingoda våfflor med hjortonsylt till! Dock var det två deprimerande tonåringar som jobbade där haha. Måste vara nåt påtvingat sommarjobb för dom såg inte ett dugg glada ut. Det första vi hörde när vi kom var:
Deprimerad tonåring nummer 1 - Du, nu kommer det fler folk..
Deprimerad tonåring nummer 2 - Gör det? *suck*
Kundservice?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0