på linné..

Halloj! Jag har ganska precis kommit hem från Linné efter en pluggsession (som sagt, efter fredag ska jag sluta prata om plugg, jag lovar).
Jag drack en chai-latte (nyupptäckt favorit) och läste/skrev, ibland tittade jag upp för att observera diverse saker som hände.
 
Första grejen som hände var att det stod två personer och väntade på att beställa, en av dom som jobbar kommer ut och säger lite charmigt "ja madame?". Det är väl fine men det kanske hade varit mer uppskattat om personerna eller åtminstånde en av dom faktiskt hade varit tjejer haha.
 
Andra grejen, en äldre man bestämmer sig för byta ut den tomma kaffekannan själv och i samma veva tar han en tekopp istället för en kaffekopp när han ska hälla upp kaffe (tekopparna är jättestora haha).
 
Tredje grejen, ett äldre par sätter sig vid bordet brevid för att fika och tanten har köpt en bakelse. Hon tar en tugga och sen säger hon ganska surt till en tjej som jobbar där att grädden är gammal och att hon kräver en ny bakelse. Hon går iväg, kommer tillbaka med en annan sort, tar en tugga och sen säger hon på det där typiska "surtant" sättet, "Men vad är det här egentligen? Kan dom inte baka? Hur kan man servera det här?". Hennes man sitter tyst hela tiden och bara nickar med när hon klagar haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0