malta dag 1..

Halloj! För att undvika masspublicering senare så ska jag försöka lägga upp varje dag vad vi gör. Som nu tex, det här har vi gjort hittils idag:
Vi började med frukost såklart och Staffan hade en slags hasselnötsmjölk hemma som var jättegod! Den påminde lite om oboy faktiskt.
Staffan åkte till jobbet och när jag och mamma var färdigfixade så tog vi oss ner mot "stan". På vägen dit så gick vi igenom en park där det fanns en massa sådana här små saker, så söta.
Vi gick längs med hamnen och såg allt från små enmansbåtar till enorma yachts! Kan också tillägga att det har varit riktigt varmt idag men trots det så går "locals" runt med dunväst och jackor. Man kände sig riktigt svensk och turistig när man gick runt i t-shirt och svettades haha.
När vi gick förbi den här väggen så hävdade jag att båtarna är ett slags sätt att mäta vattnet på, förstår ni hur jag tänker eller är jag helt ute och cyklar haha.
Iallafall så gick vi vidare in mot centrum och där fanns det en himla massa fler turister.
Vi köpte glass på samma ställe som sist vi var här för dom gör verkligen god glass! Jag tog två kulor, ena var yougurt (väldigt fräsch och påminde om philadelphiaost) och den andra var baileys. Oväntat god kombination.
Vi gick runt och kollade lite och sen gick vi ner mot vattnet. Det var en asbrant backe haha
Vi gick till en utkiksplats där vi tog bilder på utsikten och även en och annan selfie ;)
Om vi hoppar fram några timmar så var det dags att vända hemmåt. Vi tog bussen en bit men sen var vi tvugna att gå resten.
Vi stannade och köpte jordgubbar på vägen, enorma!
Jo och så lyckades vi gå vilse. Staffan fick komma och hämta oss haha. Det visade sig att vi bara var någon gata ifrån men alla vägar går som en labyrint här!

Vi gick förbi en "supermarket" och köpte hem lite grejer, nu har jag slängt mig i soffan och skriver ett lååångt blogginlägg haha. Ikväll ska vi käka pizza och jag tänkte att nu ska jag faktiskt beställa något annat än min gamla vanliga hawaii, MEN här får man mozzarellaost på också så kunde ju inte motstå det. Vet inte om vi ska göra något speciellt senare men det visar sig. Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0