helgen..

Helgen var det ja, den började på upptåget mot Uppsala. Åkte hem till Sandra och Oskar och vi (jag och Sandra) gjorde oss teaterfina och åkte ner på stan igen. Vi var båda schweinhungriga så vi köpte middag på subway+efterrätt i form av kaka. Klockan sju var det dags för teater och det var riktigt kul att vara tillbaka igen! Det var Hamlet vi såg och den var minst sagt intressant, det var inte den klassiska dödskallen och en kille som pratar nonsens utan den var väldigt "moderniserad" på ett bra sätt. När teatern var över så åkte vi hem igen och tanken var att vi skulle se skräckfilm men när jag berättade att jag inte hade sett någon av milleniumfilmerna (heter dom så eller har jag bara fått för mig det?) så tyckte Sandra att vi skulle se dom. Först kollade vi på den engelska men den sög så vi bytte till svenska. Sen gjorde vi inte så mycket mer utan la oss ganska snart efter om jag minns rätt.
 
Lördag morgon inleddes med pannkakor till frukost! Sen klädde vi alla på oss och åkte till Norrlands nation för där hade dom billig fikabuffé. Jag provade en lingonmuffins som var to die for, hade velat ta en av smörgåsarna som fanns också men var för mätt. Oskar åkte hem sen för att plugga medans jag och Sandra gick till systemet och sen lite runt på stan i väntan på att teater nummer två för helgen skulle börja. Pojkarna hette den och var också helt okej, en av killarna kände jag igen så himla mycket men kunde inte komma på från vart! Vet fortfarande inte men lyckades googla fram en kille som är väldigt lik och det kan vara så att det var han jag tänkte på. Vid sextiden kom Felicia och då gick vi alla till Java för att äta buffé, jag blev övertalad att smaka sushi igen och avokadogrejen var god men INTE den med lax på (blöh). Mätta och belåtna gick vi hem och resten av kvällen spelade vi spel och drack lite gött. Innan vi la oss kollade vi skräckfilm eller det var "Blair Witch Project" så den var mer spännade (dock hoppade jag till flera gånger). När alla andra gick och la sig så var jag inte trött alls utan jag satt uppe halv fyra på morgonen och tittade på Tomtemaskinen haha. Somnade tillslut ändå och det var skönt kan jag lova.  
 
Söndagen startade med Lyxfrukost igen och sen såg vi andra delen av filmserien, alltså "Flickan som lekte med elden". Vi masa oss ur soffan när vi sett klart och åkte till Gränby där vi shoppa runt lite. Felicia skjutsa hem oss och sen åkte hon vidare till Sala, jag och Sandra gjorde cake pops (dom blev skitgoda) och sen drog vi igång tredje och sista delen i filmserien "Luftslottet som sprängdes". Spännande alla tre men gillade första delen mest måste jag nog ändå säga. Senare mot kvällen blev det tyvärr dags för mig att åka hem så jag fick lämna min gube och hennes gube för den här gången. Sov som vanligt på tåget och sen nästan bums i säng när jag kom hem. Där har ni nu min awsomea helg! 
 
(Läste igenom allt nu och märker att det är lite hastigt skrivet men jag tror ni klarar er haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0