Älmhult..

Jäklar vad sent allt blev nu men "bättre sent än aldrig" hörni
Vaknade iallafall upp till ett ganska dimmigt Alvesta. Ingen annan var vaken så jag satt och kollade på tv i soffan och åt lite av mitt godis jag hade kvar från igår (så himla nyttig). 
När alla hade vaknat och vi ätit frukost så var det dags att fixa sig för efter många om och men så hade vi bestämt att vi skulle åka till Ikea i Älmhult. När jag stod och sminkade mig kom pappa och skulle fota men han lyckades som tur var inte få igång blixten så blev bara mörkt, nästa bild är jag (otroligt nog) som visar hur man gör haha.
Tillsut kom vi iväg och är nästan skrattretande att t.o.m Älmhults Ikea är större än Gävles. Vi gick runt länge och jag pekade ut läskiga gosedjur,provsatt i stolar, blev bitter på stökiga barn, tjyvlyssnade på andras samtal osv. En bra dag på ikea helt enkelt!
Upptäckte att dom tydligen har sin egna julmust också, "Swedish festive drink".
Ni vet att det brukar finnas en fyndhörna på Ikea vid kassorna typ men här hade dom en separat byggnad faktiskt med bara "fynd". Jag hittade dock inget men fanns en blinkade matta som ändå var ganska frän haha. 
När vi ett antal timmar senare kände oss klara så gick vi tillbaka till bilen och åkte hem.
 
Vi har sen under kvällen kollat en MASSA klipp på youtube och jag har skrattat så jag börjat gråta och fått ont i magen samtidigt, käkat middag, gjort mjukglass, jag satt ett tag i massagestolen (det var visserligen tidigare men ändå) och bara umgåtts egentligen. Så härligt som sagt att bara vara här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0