tandläkare..

Igår så hade jag förutom jobbat varit hos tandläkaren också, fick ta på mig dom där otroligt snygga blå skoskydden som prasslar när man går. Hon började nästan direkt med att stoppa in dom där röntgenbrickorna i munnen som man måste bita fast i och som alltid lyckas hamna med en kant upp i tandköttet!. Fick iallafall se att mina visdomständer växer rakt in i resten av min tänder, som hon beskrev det var det "som en ubåt som pressar på från sidan". Låter smärtsamt men jag har som tur är än så länge inte ens märkt av att mina visdomständer är påväg upp, eller jo man har ju känt med tungan att det börjar tränga genom nåt (urs?).
 
Fanns tydligen lite bakterier på tänderna längst in där det är svårt att komma åt så fick med en "specialtandborste". Så får väl put it to the test nu efter frukost, fredagskänslan har inte riktigt kickat in men den kanske kommer mot kvällen, ha de gött idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0